Opnieuw identificeren
U heeft van ons een brief ontvangen dat u zich opnieuw moet identificeren. Wij leggen u hier uit hoe dit werkt. Ook vertellen we waarom het belangrijk is dit te doen. Onderaan deze pagina staan de antwoorden op veelgestelde vragen.
Waarom moet ik me opnieuw identificeren?
Financiële instellingen hebben de taak om hun klanten helder en transparant te identificeren en legitimeren. Door de jaren heen is deze verplichting strenger geworden om de integriteit van ons financiële systeem te beschermen. Wij zijn wettelijk verplicht om meer gegevens van klanten vast te leggen en deze actueel te houden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering (Wwft). Daarnaast zijn we verplicht om bepaalde gegevens van klanten door te geven aan de Belastingdienst, waarvoor wij uw Burgerservicenummer (BSN) nodig hebben. Dat staat in de Algemene wet inzake rijksbelastingen (AWR). Met uw identiteitsbewijs legitimeert u zich bij ons en controleren wij uw gegevens en wie u bent.

Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Neem contact met ons op
-
070 342 6634 (klanten met een Hypotrust Quion 30 hypotheek)
-
070 342 6635 (klanten met een Hypinvest hypotheek)
-
070 342 6636 (klanten met een Finqus hypotheek)
-
Wij helpen u graag verder!