Coronacrisis

Beste Hypinvest klant, het zijn onzekere en vreemde tijden waarmee we geconfronteerd worden. De impact is voor iedereen voelbaar. Voor welke nieuwe uitdagingen we met z’n allen komen te staan dat weet niemand. Maar dat wij er voor u zijn, dat is zeker. We hebben de belangrijkste vragen en ontwikkelingen op deze pagina verzamelt.

Beste bezoeker, 

Wij doen er alles aan om uw aanvragen en/of wijzigingsverzoeken zo snel mogelijk voor u in orde te maken. Wegens drukte kan de doorlooptijd langer zijn dan u van ons gewend bent. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen wij u om uw aanvraag of verzoek niet telefonisch, maar per mail in te dienen.

Ervaart u door de Coronacrisis betalingsproblemen? Dan staan wij voor u klaar. Hoe eerder u om hulp vraagt, hoe beter wij u kunnen helpen. Lees de meest gestelde vragen of neem contact op met de afdeling Wooncollect via info@wooncollect.nl of 070-342 95 59. Wij helpen u graag om door deze moeilijke tijden heen te komen zonder allerlei ingewikkelde processen.

Wilt u een betaalpauze aanvragen vul dan dit formulier in.

Voor overige vragen over uw hypotheek kunt u altijd ons bellen of mailen. Onze contactinformatie vindt u hier.

Veelgestelde vragen

Ook als u gebruikt maakt van de betaalpauze kunt u uw hypotheekrenteaftrek behouden. Het is belangrijk dat u dan wel aan de fiscale regels voldoet. Neem contact op met uw adviseur zodat u weet welke fiscale regels voor u gelden voor het behoud van de hypotheekrenteaftrek. 

Dan kunt u een betaalpauze van drie maanden aanvragen. Voldoet u aan de voorwaarden, dan betaalt u drie maanden lang geen rente en geen aflossing. Over deze periode bent u geen vertragingsrente verschuldigd. Nadat de betaalpauze afloopt betaalt u de gemiste rente en aflossing in termijnen terug.

U komt in aanmerking voor een betaalpauze als de betalingsproblemen zijn veroorzaakt door het coronavirus en de genomen maatregelen.

 

Hypinvest biedt een betaalpauze aan voor alle klanten die zich melden, omdat zij betaalproblemen hebben of verwachten door het coronavirus. Houd er altijd rekening mee dat u de bedragen na de betaalpauze alsnog moet voldoen. We denken daarom graag met u mee of de betaalpauze voor u de beste oplossing is.

Wilt u een betaalpauze aanvragen vul dan dit formulier in, of neem contact op met de afdeling Wooncollect via info@wooncollect.nl of 070-342 95 59.

Samen met u bepalen we het best passende moment.

U kunt kiezen voor een volledige pauze van drie maanden, maar u kunt ook een deel van het hypotheekbedrag overmaken. U hoeft dan daarna ook weer minder gemiste rente en aflossing in te halen. Dit scheelt u straks weer in de maandlasten.

We doen er alles aan om negatieve gevolgen voor u te beperken. Over de periode bent u ieder geval geen vertragingsrente verschuldigd. Nadat de betaalpauze afloopt betaalt u de gemiste rente en aflossing in termijnen terug. Welke (fiscale) consequenties een betaalpauze voor u persoonlijk heeft kunt u het best bespreken met uw financieel adviseur. 

Als de drie maanden betaalpauze voorbij zijn begint u met terugbetalen van de gemiste termijnen. U heeft hiervoor tot december 2021 de tijd. U behoudt dan uw recht op hypotheekrenteaftrek en u betaalt over het gemiste bedrag geen vertragingsrente.

De betaalpauze geldt alleen voor bestaande leningen. Dit geldt niet voor nieuwe leningen of verhogingen

Selecteer uw hypotheek


Om in te kunnen loggen moet u eerst uw huidige hypotheek selecteren, zo kunnen wij u doorverwijzen naar de juiste inlog omgeving.

Om aan te melden moet u eerst uw huidige hypotheek selecteren, zo kunnen wij u doorverwijzen naar de juiste registratie omgeving.

Wij gebruiken privacyvriendelijk ingestelde analytische cookies om informatie over uw gebruik van deze website te verzamelen om u een optimale website-ervaring te kunnen bieden. Ook plaatsen wij een noodzakelijke cookie om te voorkomen dat wij u bij een volgend websitebezoek deze banner opnieuw tonen. Meer informatie vindt u in onze Cookie Policy.